Leder du efter noget bestemt ?


Hvorfor blev min ordre ikke gennemført?

 

Der kan være flere årsager til, at din ordre ikke blev gennemført med de samme:

Har du placeret en markedsordre uden for børsens åbningstid?

Er børsmarkedet lukket, når du placerer din ordre, vil ordren først blive gennemført, når markedet åbner næstkommende hverdag. Markedsordrer som placeres, mens markedet er lukket, kan dog blive afvist, da systemet beregner en "ekstra" kontantbuffer, som skal være tilgængelig for at købe nye aktier.

I stedet kan du placere en limitordre og dermed definere en maksimal købskurs.

Har du lavet en limitordre, men markedskursen har ikke nået din limitkurs?

Så kan du redigere/annullere din åbne ordre, som venter på at blive eksekveret i markedet, og i stedet handle til markedskurs.

Du kan ændre/annullere din ordre under Ordrer.

Har du modtaget fejlbeskeden: "Du har ikke penge nok på din konto til at gennemføre handlen"?

Denne fejlbesked kan enten skyldes at:

  • Du ikke har tilstrækkeligt indestående på den handelskonto, som du forsøger at handle fra*
  • Du har en eller flere ordrer liggende i markedet - som endnu ikke er eksekveret - og som reserverer en del af dit indestående

*Bemærk at platformen kræver en rådighedsmargin på 2,5 % for at kunne gennemføre ordren.
Vil du handle for 1.000 kr. skal kontoens rådighedsbeløb derfor være minimum 1.025 kr.