Leder du efter noget bestemt ?


Netbank svindel

Pas på dig selv og undgå at blive svindlet.

Hvad gør jeg, hvis jeg er blevet svindlet ?

  1. Spær MitID
    Har du mistanke om misbrug eller har du mistet din MitID kodeviser eller oplæser, så skal du spærre dit MitID support 33 37 00 37
    (man-fre 08-20 og 10-16 weekend/helligdage). Uden for MitID's åbningtid skal du kontakte Cyberhotlinen på 33 37 00 37
    Spær dit MitID – klik her 

  2. Kontakt Sønderhå-Hørsted Sparekasse
    Har du mistanke om, at andre har været inde i din net- eller mobilbank, eller at du er blevet svindlet til at overføre penge, skal du straks kontakte os.
    Du kan også spærre dit kort ved at ringe til Nets 24 timer døgnet rundt.
    For Dankort, Visa/Dankort og hævekort 44 89 29 29
    For MasterCard og Visa 44 89 27 50

  3. Anmeld til politiet
    Har du været udsat for en kriminel handling, så anmeld det til politiet. Det kan du være gøre på:
    www.politiet.dk/anmeld

 

På sikkerdigital kan du læse yderligere om, hvad du skal gøre, når skaden er sket.